Installation View

Installation View

Installation View

Installation View

Installation View

Installation View

Installation View

Installation View

Installation View

Installation View

Installation View

Installation View

Installation View

Installation View

Installation View

Installation View

Installation View

Bertô
O Monstro do Lago (ouLeviatã), 2024
Oil on canvas
100×70 cm

Thomaz Rosa
Check especial, 2024
Ball pen and plastic film
Variable dimension

Thomaz Rosa
Asciugamano
2021
Mixed media 
40×15 cm

Bruno Moutinho
Tak tak tek tek tik tik tok tok, 2019
Textiles, billiard balls
170x95x6 cm

Samara Paiva
A morte das flores, 2024
Oil on canvas
20×25 cm

Samara Paiva
O que compartilhamos sempalavras, 2021
Oil on canvas
30×30 cm

Marina Woisky
Bicho deitado II (from the Bichos deitados series), 2023
Print on fabric, resin and cement
24x56x2 cm

Giulio Bonfante
Untitled, 2021
Acrylic-based colors, wallpaints and pencilon canvas
30×20cm

Alessandro Carano
Untitled 2023
Polystyrene, paper
32, 5 x 24, 5 x 2,5 cm

André Bontorim
Ripa, 2022
Oil on canvas
37×27 cm

Giulio Bonfante
Untitled, 2023
Acrylic-based colors, wallpaints, pigments and pencilon canvas
35×45cm

Estevan Pelli
Autorretrato, 2024
Graphite and colored pencilson paper in a sculpturalframe of varnished woodand acrylic
32 x 50 x 3 cm

André Bontorim
Esperando Horrores, 2022
Oil and pencil on canvas
40×37 cm

Anderson Godinho
Não conheci o outro mundo por querer, 2023.
Oil on canvas
35 x 27 cm

Samuel Alves de Jesus
Fenda, 2023
Resin and calcite
80 cm x 60 cm x 2 cm

Sara Rossi
Untitled 2023
Pigments and oil on wooden box
15×30 cm

Sara Rossi
Untitled 2023
Pigments and oil on wooden box
20×30 cm

Stefano De Paolis
Bye cara L.Gemes, 2023
Pencil and silverpoint on paper
15×12 cm

Paula Scavazzini
Agonia no jardim( Raphael, 1483-1520),2023
Oil on canvas
53×66 cm

André Bontorim
É um autoretrato, 2023
Oil and pencil on canvas
43×39 cm

Arorà
Depois da estrela perdida, 2023
colored pencil and oil on paper
30×42 cm

Bruno Moutinho
Untitled, 2023
Wood, clay, enamel, filler
129x93x12 cm

Bruno Moutinho
Serious&Funny, 2022
Wood, rubber, metalized
paints
72×66 cm

Bertô
Airplane security cards 2,2024
Oil on linen
20x20cm

Bertô
Airplane security cards 1,2024
Oil on linen
20x20cm

Bianca Millan
Radio Pipa, 2024
PVC, synthetic cloth, ribbon,tissue paper, papel de agua,metal bar, fishing wire
Variable dimension and Mono audio track looped 1h40min

Areoporto
Curated in collaboration with Thomaz Rosa

24/01/2024 – 27/01/2024

Areoporto, intentionally misspelled, represents an error, an unexpected occurrence, a discordant familiarity.

It embodies the concept of an exhibition born out of opportunity, addressing the diverseneeds of its interpreters.
It emerges within a defined timeframe at a location yet to be defined.
Focused on the present, it explores the relationship between space, individuals, and artworks—thosebrought from Italy and potentially taken back.
A (mis)path reflecting our era, marked byprecariousness, temporality, transit, and passage.

Areoporto encapsulates all this, but it’s also…

The type and amount of information required to prevent viewers from being distracted by the mistake, encouraging them to discover new narratives rooted in the recognizable.
It involves dialogues among objects speaking a familiar yet uniquely understandable language, inviting us tolisten.
It provides the necessary symbols to establish a connection between places and theirinhabitants.
This too is Areoporto.

_________

Areoporto, escrito de forma intencionalmente errada, “Areoporto” é um erro, um imprevisto, umafamiliaridade discordante.

É a ideia de uma exposição que nasce da oportunidade e encontra as diferentes necessidades de seusintérpretes.
Um encontro que surge em uma passagem de um tempo definido dentro de um lugarque ainda deve se definir.
Está focado no presente, na relação entre espaço, indivíduos e obras.
Entre as obras que foram trazidas na mala da Itália e aquelas que poderiam ser levadas de volta,também na mala, para a Itália.
Um (des)caminho representativo de nossa época, caracterizada pelaprecariedade, pela temporariedade, pelo trânsito e pela passagem.

Areoportoé tudo isso, mas também…

É o tipo e a quantidade de informação necessária para que o espectador não seja distraído pelo erro,mas se encontre e encontre novas narrativas que partem do que é reconhecível.
São diálogos entreobjetos que falam uma língua familiar, embora perfeitamente compreensível apenas para eles, e quenos pedem gentilmente para tentar ouvi-los.
É oferecer os símbolos necessários para criar a relaçãoentre os lugares e quem os habita.
Isso também é Areoporto